Päivitetty heinäkuussa 2022
Voit ottaa meihin yhteyttä napsauttamalla tästä tai puhelimitse. Puhelinnumeron saat selville kirjoittamalla chattiin "puhelinnumero".
1.1 Tämä verkkosivusto (jatkossa Alusta) on kaikkien käyttäjien (jatkossa Käyttäjä tai Sinä) käytettävissä näiden yleisten ehtojen mukaisesti (jatkossa Ehdot). Kun teet varauksen alustalla tai käytät tätä alustaa jollakin tavalla, ilmaiset hyväksyneesi nämä Ehdot.
1.2 Tätä Alustaa käyttää Vacaciones eDreams, SL, joka on asianmukaisesti perustettu Espanjassa ja rekisteröity Madridin kaupparekisteriin, jonka rekisteröidyn toimipaikan osoite on Calle de Manzanares, nº 4, Planta 1º, Oficina 108, 28005, Madrid, España ja jonka verotunniste on B-61965778 (jäljempänä "eDreams", "me" tai "meidän"). eDreams on IATA:n hyväksymä matkatoimisto.
Yllä esitetyn estämättä eDreams voi joissakin tapauksissa käyttää palveluita, jotka tarjoaa sen etuyhteisyritys Opodo Limited, jonka rekisteröidyn toimipaikan osoite on 26-28 Hammersmith Grove, London W6 7BA, United Kingdom, jonka ALV-numero on GB-766445988 ja joka toimii perintävaltuutettuna eDreams puolesta.
Tytäryhtiömme Yhdysvalloissa on eDreams LLC. eDreams LLC on osakeyhtiö Delawaressa ja sen toimipaikan osoite on 3350 Virginia Street 2nd Floor Coconut Grove, FL 33133, USA. Se on rekisteröity matkailupalveluiden myyjäksi seuraavissa osavaltioissa: Kalifornia CST2121263-50; Florida: ST38821; Iowa: 1293; Washington Unified Business Identifier -numero: 603615148. *Rekisteröityminen matkailupalveluiden myyjäksi ei merkitse Kalifornian osavaltion hyväksyntää. Kalifornian osavaltion laki edellyttää, että tietyillä matkailupalveluiden myyjillä on sijoitustili tai joukkovelkakirja. eDreams LLC:llä on Prosur-ryhmän liikkeeseen laskema 25 000 Yhdysvaltain dollarin vakuussitoumus. eDreams LLC ei ole Travel Consumer Restitution Fundin (TCRF) jäsen. Jos olet kuluttaja, joka maksaa varauksen Yhdistyneessä kuningaskunnassa sijaitsevan rahoituslaitoksen myöntämällä credit- tai debit-kortilla, sopimuksesi palveluistamme (kuvattu kohdassa 2.4) tehdään Opodo tytäryhtiön eDreams (Gibraltar) Limited kanssa, joka on perustettu Gibraltarilla ja jonka yritysrekisterinumero on 121458.
Lentojen ja junamatkojen vertailu- ja varauspalvelun tarjoaa Vacaciones eDreams (edellä esitetyt tiedot). Itsenäisen hotellivertailupalvelumme tarjoaa Engrande S.L (TIN-tunniste B62064845), joka on perustettu Espanjan lainsäädännön mukaisesti ja joka on osa eDreams ODIGEO Groupia. Sen rekisteröity toimipaikka on Calle Conde de Peñalver, 5, - 1º Ext. Izq., 28006, Madrid, Espanja. Dynaamiset pakettimme (esimerkiksi Lento+hotelli) tarjoaa Vacaciones eDreams. Lisätietoja dynaamisista paketeista ja niiden erityisehdoista ja velvoitteista on jäljempänä. Junien vertailu- ja varauspalvelumme tarjoaa Vacaciones eDreams (edellä esitetyt tiedot). Jos haluat lisätietoja tai tutustua erityisehtoihin, jotka liittyvät tiettyyn matkasopimukseesi, katso näihin ehtoihin sisältyvä asiaankuuluva osio. Et saa siirtää mitään näiden ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi ilman etukäteen saatua kirjallista suostumustamme. Voimme siirtää mitä tahansa näiden ehtojen mukaisia oikeuksiamme tai velvollisuuksiamme ilman etukäteen saatua suostumustasi ja voimme erityisesti siirtää mitä tahansa oikeuksiamme tai velvollisuuksiamme tytäryhtiöillemme voidaksemme tarjota palveluitamme.
1.3 Käyttäjä vahvistaa olevansa laissa vaaditun ikäinen ja omaavansa tarvittavan laillisen kapasiteetin tämän sopimuksen noudattamiseksi. Hän suostuu käyttämään Alustaa näiden Ehtojen mukaisesti ja hän ymmärtää ja hyväksyy ne kokonaisuudessaan. Käyttäjä on vastuussa Opodon alustalle pääsyä varten tarjoamien salasanojen suojaamisesta ja takaa, että luvattomat kolmannet osapuolet eivät pääse käsiksi niihin. Käyttäjä vakuuttaa, että kaikki hänen Alustan käyttöä varten antamansa tiedot, niin ennen käyttöä kuin sen aikanakin, ovat oikeita, täydellisiä ja tarkkoja. Hän myös takaa pitävänsä nämä tiedot ajan tasalla.
1.4 Tämä Alusta on tarkoitettu vain Käyttäjän henkilökohtaiseen käyttöön. Alustan muokkaaminen, jäljentäminen, toistaminen, kopioiminen, jakaminen, myyminen, jälleenmyyminen tai hyödyntäminen millään tavalla kaupallisiin tai vastaaviin tarkoituksiin on kielletty.
1.5 Käyttäjä lupaa olla käyttämättä tätä Alustaa laittomiin tai asiattomiin tarkoituksiin. Erityisesti käyttäjä hyväksyy, että tämän Alustan kautta ostetut palvelut on tarkoitettu hänen omaan käyttöönsä tai sellaisten henkilöiden käyttöön, joiden puolesta hänellä on laillinen valtuutus toimia. Käyttäjä ei saa jälleenmyydä Alustan kautta ostettuja palveluja kolmansille osapuolille. Opodo pidättää oikeuden estää Alustan käytön milloin tahansa ilman etukäteisilmoitusta.
2.1 Tämän Alustan kautta Opodo tarjoaa haku- ja vertailupalveluja, joiden avulla Käyttäjät voivat hakea ja valita Matkantarjoajien tarjoamia matkapalveluja, sekä välityspalveluja, joiden avulla Käyttäjät voivat ostaa valitsemansa matkapalvelut Matkantarjoajilta. Oston tekeminen tällä Alustalla tarkoittaa, että teet Opodolle tilauksen ostaa palveluita Matkantarjoajilta puolestasi. Tähän sisältyy maksuvelvoite, joka Opodon on vahvistettava. Kun ostat matkapalveluja tämän Alustan kautta, teet kaksi sopimusta: (a) sopimus suoraan Matkantarjoajien kanssa matkapalveluiden toimittamisesta ja (b) sopimus Opodon kanssa välityspalvelujen toimittamisesta. Ellei muuta mainita, Opodo toimii Sinun edustajanasi eikä ole osapuolena Sinun ja/tai Matkantarjoajan kanssa tällä Alustalla ostamissasi palveluissa. Jos sinulla on kysyttävää tältä Alustalta ostetuista palveluista, ota yhteyttä Matkantarjoajaan, joka on toimittanut matkapalvelun Sinulle.
Lisätietoja tiettyyn matkasopimukseen liittyen alla olevassa asiaankuuluvassa osiossa/liitteessä.
2.2 "Matkanjärjestäjä" käsittää soveltuvin osin muun muassa lentoyhtiöt, kiertomatkojen järjestäjät, pakettimatkojen tarjoajat, hotellit, hotelliketjut ja hotellivarauspalvelut tai muut majoituspalvelujen tarjoajat, vakuutusten tarjoajat sekä junamatkojen ja vuokra-autojen tarjoajat.
2.3 Opodo auttaa Sinua ostamaan matkapalveluja ja toimii välittäjänä Sinun ja Matkantarjoajan välillä. Matkapalvelun ostoa koskevat kunkin Matkantarjoajan ehdot. Suosittelemme sinua ottamaan yhteyttä Matkantarjoajaan, jos sinulla on kysyttävää heidän ehdoistaan, erityisesti peruutusmaksuihin liittyvistä ehdoista.
2.4 Käyttämällä tätä verkkosivustoa tuotteiden ja/tai palveluiden varaamiseen valtuutat meidät toimimaan edustajanasi matkanjärjestäjien vertailuprosessissa ja tuotteiden ja/tai palveluiden varaamisessa valitulta matkanjärjestäjältä sekä tarvittaessa suorittamaan maksun kyseisistä tuotteista tai palveluista nimissäsi ja puolestasi. Tätä välityspalvelua koskeva sopimus on sinun ja asianomaisen tytäryhtiömme (kuvattu kohdassa 1) välinen, ja se eroaa sopimuksestasi matkanjärjestäjän kanssa (kuvattu kohdassa 2.1). Näin ollen saatamme veloittaa sinulta palvelumaksun varaamastasi tuotteesta riippuen. Saat tiedon mahdollisesta maksusta ennen varauksen vahvistamista. Antaessasi meille luotto- tai pankkikorttisi tiedot varauksen tekemistä varten annat meille luvan käyttää kyseisiä tietoja varauksen tekemiseen puolestasi. Kun me suoritamme maksun näin puolestasi, saat matkanjärjestäjän kirjoittaman vahvistetun lipun.
2.5 Yllä mainituista seikoista huolimatta Alustamme tarjoaa myös lähteviä linkkejä kolmansien osapuolten sivustoille, jotta pääset käyttämään matkatuotteiden ja -palveluiden suurta tarjontaa (esim. hotellihuoneet yksittäisinä tuotteina, autojen vuokraus, matkapaketit, risteilyt). Tuotteet voivat olla kolmansien osapuolten tai Opodon tuotemerkkejä (Kolmansien osapuolten sivustot). Molemmissa tapauksissa, kun napsautat Kolmansien osapuolten sivustoja, poistut Alustalta. Tässä tilanteessa voimassa ovat näiden Ehtojen sijaan kolmansien osapuolten ehdot. Jos ostat tuotteita tai palveluja Kolmansien osapuolten sivustoilta, Opodo ei toimi edustajanasi.
2.6 Tilauksesi kokonaishinta ja hintaerittely näytetään, kun hakuprosessi, hintavertailu ja matkapalveluiden valinta on suoritettu, eli ennen kuin viimeistelet varauksen napsauttamalla OSTA. Hinnat näytetään Matkantarjoajien tarjoamien päivittäisten hintojen perusteella, joten ne voivat vaihdella päivittäin. Samoin myös verot, kuten lentoasemaverot, voivat vaihdella päivittäin. Kun teet tilauksen, matkapalvelun hinta varmistetaan hetkellä, jolloin hyväksyt oston. Tätä hintaa käytetään myös silloin, jos muutat tai peruutat tilaukseesi kuuluvia matkapalveluja.
Harvinaisissa tapauksissa hinta voi olla virheellinen. Ilmeiset hintavirheet eivät ole sitovia. Ilmeisessä hintavirheessä virhe on niin selkeä ja silminnähtävä, että kukaan järkevä henkilö ei pitäisi hintaa normaalina. Tällaisessa tapauksessa pidätämme oikeuden perua varauksen ilman sakkoa ja hyvittää sinulle maksamasi summan. Saatamme tarjota sinulle mahdollisuutta säilyttää varaus oikeaan hintaan ja maksaa hintojen erotus.
2.7 Kun olet viimeistellyt ostosi napsauttamalla OSTA, saat Meiltä vahvistussähköpostin, joka sisältää yhteenvedon kaikista ostamiisi palveluihin liittyvistä tiedoista sekä vahvistuksen siitä, että tilauksesi on merkitty oikein Matkantarjoajien järjestelmiin ja että maksuasi käsitellään. Opodon velvollisuus käsitellä ostosi riippuu siitä, että olemme saaneet maksusi kokonaisuudessaan. Saat toisen sähköpostin, jossa vahvistetaan, että matkapalvelun osto on käsitelty asianmukaisesti ja että maksusi on vastaanotettu kokonaisuudessaan. Viesti sisältää myös tarvittavat vahvistuksen, kuten varauksen ja/tai e-lippujen numerot. Mikäli ostoasi tai sen joitakin osia ei voida käsitellä Opodosta riippumattomista syistä, otamme Sinuun välittömästi yhteyttä ja keskustelemme mahdollisista keinoista ratkaista ongelma, joka on ehkä aiheuttanut viiveen ostosi käsittelyssä. HUOMAA, ETTÄ JOS TILATTU MATKAPALVELU ON HALPALENTOYHTIÖN LENTO, SAAT VAIN YHDEN SÄHKÖPOSTIN, JOKA SISÄLTÄÄ TILAUSVAHVISTUKSEN JA E-LIPUN NUMERON. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MENE LENTOASEMALLE, JOS ET OLE SAANUT E-LIPUN NUMEROA KAIKILLE TILAUKSEESI KUULUVILLE LENNOILLE.
2.8 Opodo pidättää oikeuden peruuttaa tilauksesi, jos meillä on kohtuullista syytä uskoa sen olevan petollinen, esimerkiksi jos maksutapa ei ole laillisesti kelvollinen ja/tai jos et ole kyseisen maksutavan laillinen omistaja. Näissä tapauksissa yritämme ottaa Sinuun yhteyttä varausprosessin aikana antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai pankkisi kautta. Jos emme saa yhteyttä Sinuun tai pankkiisi, tilauksesi peruutetaan automaattisesti.
2.9 Tilaustasi koskeva vahvistussähköposti on todiste sopimussuhteestasi Opodon ja Matkantarjoajan kanssa. Tämä asiakirja tallennetaan Opodon tietokantoihin, ja voit pyytää sitä käyttöösi milloin tahansa.
2.10 Opodo ei voi taata mihinkään matkapalveluun liittyviä vaihtoehtoja tai erityistoiveita (esim. ateriat, palvelut liikuntarajoitteisille, lastenistuimet jne.), koska Opodo voi ainoastaan toimittaa pyynnöt kyseiselle Matkantarjoajalle. Sinun on vahvistettava tällaisten erityistoiveiden täyttäminen Matkantarjoajalta. Lisäksi ilmoitamme nimenomaisesti, että lentoihin liittyvät vaihtoehto- tai lisätoivepyynnöt voivat viivästyttää ostovahvistuksen käsittelyä. Tämän viiveen aikana emme ehkä voi taata, että tilaamasi palvelut ovat edelleen saatavilla hintaan, joka näytettiin tilauksentekohetkellä.
2.11 Opodo on koonnut luettelon sivuston kautta useimmiten varattavien lentoyhtiöiden käytännöistä (kuljetusehdot, matkatavarakäytännöt, jne.), jotta matkasi suunnitteluun tarvittavat tiedot olisivat yhdessä paikassa. Huomaathan, että lentoyhtiöt toimittavat nämä tiedot suoraan ja sinun on tärkeää huomioida nämä tiedot suunnitellessasi matkaasi. Jos lentoyhtiö, jonka lennon olet varannut, ei ole luettelossa, ota selvää käytännöistä suoraan lentoyhtiön omilta verkkosivuilta.
3.1.1 Mahdollisuus peruuttaa tämän Alustan kautta ostettu matkapalvelu tai muuttaa sitä sekä muutos- tai peruutustapa riippuu Matkantarjoajan ehdoista, jotka riippuvat yleensä valitusta lippuhinnasta (esim. halpalentoyhtiöt eivät yleensä salli muutoksia tai peruutuksia). Opodo voi auttaa sinua selvittämään, salliiko lippuhintasi muutokset tai peruutukset. Halutessasi Opodo voi auttaa sinua tekemään pyynnön Matkantarjoajalle. Tällaisesta avusta Opodo veloittaa palvelumaksun. Tämä maksu ei koske lentoja, joissa on Ilmainen uudelleenvaraus -merkintä. Huomaa, että peruutuksissa ja/tai muutoksissa auttamista koskeviin palvelumaksuihimme eivät kuulu summat, jotka Matkantarjoaja voi veloittaa omien ehtojensa mukaisesti. Jos haluat tilata peruutuksen tai muutoksen Opodon kautta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, koska peruutus- ja muutospyyntöjä ei voida käsitellä Alustan kautta tai sähköpostitse.
3.1.2 Jos tilaukseesi kuuluu yksi tai useampi Kolmannen osapuolen sivustojen kautta hankittu palvelu (esim. hotellihuone, auton vuokra, matkapaketti, risteily), kolmannen osapuolen ehtoja sovelletaan peruutuksiin ja muutoksiin. Lue ehdot huolellisesti, koska Opodo ei ole vastuussa kyseisten palveluiden tarjonnasta tai välittämisestä.
3.2.1 Tällä Alustalla näytetään tilauksesi kokonaishinta ja hintaerittely, kun olet valinnut tilattavat Matkapalvelut. Tämä tapahtuu ennen kuin sitoudut mihinkään sopimukseen ja/tai maksuvelvollisuuteen. Kokonaishintaan kuuluu kaikkien valittujen matkapalveluiden, mukaan lukien lisäpalveluiden, hinta sekä Opodon palvelumaksut. Huomaa, että Opodon palvelumaksuja ei palauteta. Tämä johtuu siitä, että palvelumaksut veloitetaan Opodon tarjoamista välityspalveluista, jotka katsotaan suoritetuiksi, kun olemme vahvistaneet varauksesi Sinulle.
3.2.2 Opodon palvelumaksut vaihtelevat tilaukseesi kuuluvien tuotteiden tai palvelujen mukaan. Huomaa, että veloitamme lisävälitysmaksun, jos teet tilauksen puhelimitse tai jos pyydät varauksen jälkeistä palvelua (esim. peruutus, muutos tai hyvitys). Jos käytät luotto- tai pankkikorttia, joka ei ole voimassa tai jonka pankki hylkää, ja tämän seurauksena tilaustasi ei voida käsitellä, Opodo veloittaa sinulta erityisen palvelumaksun ja toimittaa sinulle ohjeet, joiden avulla voit maksaa tilauksesi. Kun olet suorittanut maksun, lisäpalvelumaksu hyvitetään vähentämällä se tilauksesi kokonaishinnasta. Et saa mitään tilattuja palveluja ennen kuin olemme vastaanottaneet maksun kokonaisuudessaan. Huomaa, että palvelujen mainittu hinta hetkellä, jolloin suoritit oston napsauttamalla HYVÄKSY JA OSTA, voi muuttua, mikäli oston tekemisen ja koko maksun suorittamisen välillä on pitkä aika. Tällaisessa tapauksessa voimme käsitellä tilauksesi vasta, kun olet hyväksynyt matkapalvelujen hinnan, joka on voimassa maksun vastaanottamishetkellä. Mikäli maksussasi on ongelmia, otamme Sinuun yhteyttä neljänkymmenenkahdeksan (48) tunnin sisällä tilauksestasi (tai kahdenkymmenenneljän (24) tunnin sisällä, jos matkustat neljänkymmenenkahdeksan (48) tunnin sisällä) ja annamme ohjeet maksun tekemiseen.
3.2.3 Jos tilaukseesi kuuluu yksi tai useampi lento, huomaa, että jotkut lentoyhtiöt veloittavat Sinua suoraan. Tällöin maksu lentoyhtiölle ja maksu Opodolle voivat näkyä erillisinä maksutapahtumina pankkitililläsi.
3.2.4 Voit käyttää vain Alustalla lueteltuja maksutapoja. Muita maksutapoja ei hyväksytä.
3.2.5 Kaikki Sinulle Alustalla kerrotut hinnat sisältävät myyntiveron tai ulkomaisen arvonlisäveron (jos sellaisia on). Matkapalveluiden hintaan sisältyvän myyntiveron tai arvonlisäveron suuruus sekä välitysmaksu (jos sellaisia on) riippuu matkakohteestasi sekä siitä, oletko yksityinen asiakas vai yritys.
3.2.6 Turvallisuussyistä Sinua pyydetään antamaan luotto- tai pankkikorttisi tiedot joka kerralla, kun teet tilauksen, ellet nimenomaisesti anna meille suostumustasi näiden tietojen tallentamiseen seuraavia ostoja varten. Näitä tietoja ei tallenneta järjestelmiimme muuta kuin maksusi käsittelyä varten ja tarvittaessa reklamaatioiden, hyvitysten ja palauttamattomien maksujen käsittelyä varten kohdassa 3.3 mainitulla tavalla. Huomaa, että Opodon on jaettava luotto- tai pankkikorttisi tiedot Matkantarjoajan kanssa, jotta voimme virallistaa tilauksesi. Kaikki tiedot salataan suojatulle palvelimelle. Valtuutat Opodon käyttämään luotto- tai pankkikorttisi tietoja (i) tilattujen tuotteiden tai palvelujen sekä niihin liittyvien maksujen maksamiseen, (ii) mahdollisen vakuutusmaksun maksamiseen, (iii) mahdollisten hyvitysten käsittelyyn ja (iv) varauksen jälkeisten palvelujen maksamiseen.
3.2.7 Huomaa, että jos maksat muun henkilön luotto- tai pankkikortilla, oletamme, että olet pyytänyt kortin haltijan lupaa etukäteen. Opodo pidättää oikeuden lähettää omasta ja Matkantarjoajan puolesta lähettää e-lippuja, vahvistuksia, e-kuponkeja ja muita matkustusasiakirjoja vain kortin haltijalle. Tarkista, että Opodolle antamasi sähköpostitili on voimassa.
3.2.8 Opodo pyrkii jatkuvasti vähentämään tai minimoimaan petollisten maksutapahtumien määrän. Tämän vuoksi pidätämme oikeuden tehdä satunnaisia tarkistuksia, joissa voimme pyytää sinua toimittamaan todisteet osoitteesta faksilla tai postilla ja/tai kopion luotto- tai pankkikortistasi, jos järjestelmämme havaitsee, että maksutapahtuma voi olla petollinen. Huomaa, että näitä tarkistuksia tehdään vain normaaleina toimistoaikoina. Tämän vuoksi toimistoaikojen ulkopuolella tehtyjä tilauksia ei välttämättä käsitellä ennen seuraavaa työpäivää. Huomaa myös, että sinä vastaat kustannuksista, joita aiheutuu osoitetodisteiden lähettämisestä faksilla tai postilla, pankkisiirroista ja/tai muista toimenpiteistä, joita tarvitaan maksusi käsittelemiseen asianmukaisesti.
3.3.1 Hyvitykset käsitellään kyseisen Matkantarjoajan hyvityskäytäntöjen mukaisesti. Jos sinulla on oikeus saada hyvitys, hyvityksesi käsitellään samalla maksutavalla, jota käytit tilauksen maksamiseen. Huomaa, että lentolippusi hinnat voivat sisältää erilaisia elementtejä, joita kaikkia ei välttämättä hyvitetä. Tämä tarkoittaa, että vaikka Matkantarjoajan hyvitysehdot täyttyvät (hyvityskäytäntöjen mukaisesti), hyvitetty summa ei välttämättä ole sama kuin Matkantarjoajalle maksettu kokonaishinta.
Joissakin tapauksissa vastaanotamme hyvitykset kolmansilta osapuolilta ja välitämme ne sinulle. Kun saamme lentoyhtiöltä hyvityksen, johon on liitetty asianmukaiset ja voimassa olevat tiedot, välitämme hyvityksen sinulle 7 päivän kuluessa.
3.3.2 Jos olet tilannut lennon, jota ei hyvitetä ja jota ei voi muuttaa, etkä pysty käyttämään sitä, voit vaatia hyvitystä tietyistä lentoasemaveroista, jotka sisältyvät lennon lippuhintaan. Jos haluat pyytää hyvitystä lentoasemaveroista Opodon kautta, valtuutat Opodon suorittamaan kaikki tarvittavat toimenpiteet puolestasi hyvityksen saamiseksi lentoasemaveroista. Huomaa, että määräaika vetohyvityksien pyytämiseksi on kaksitoista (12) kuukautta lentojen ostopäivästä tai kuusi (6) kuukautta lentopäivästä, jos tämä on myöhemmin. Tästä palvelusta Opodo veloittaa palvelumaksun, jonka valtuutat Opodon vähentämään hyvitettyjen lentoasemaverojen määrästä.
3.4.1 Tarkista kunkin maan suurlähetystöstä tarvittavat passi- ja viisumivaatimukset ennen matkaa. Sinun vastuullasi on hankkia voimassa oleva passi ja tarvittaessa viisumi. Opodo ei missään tapauksessa ole vastuussa siitä, että sinulla ei ole oikeita matkustusasiakirjoja tai -lupia.
3.4.2 Jokaisella kohteella on omat vaatimuksensa maahantulomuodollisuuksista, rokotuksista jne., ja ne voivat vaihdella myös matkustajan kansallisuuden mukaan. Suosittelemme, että selvität nämä tiedot ennen matkan suunnittelua. Opodo ei ole vastuussa tapahtumista, jotka aiheutuvat siitä, että asiakkaat eivät huomioi näitä virallisia vaatimuksia.
3.5.1 Kaikki tämän Alustan kautta tilatut liput ovat e-lippuja. E-lippujärjestelmä on paperiton tapa ostaa lentolippuja. Kun olet tehnyt tilauksen, Opodo lähettää sinulle vahvistussähköpostin, jossa ovat lentojesi varausvahvistusnumerot. Huomaa, että ET SAA PAPERILIPPUA NÄYTETTÄVÄKSI LENTOASEMALLA.
Joissain tilanteissa luomme tietylle varaukselle virtuaalisen sähköpostiosoitteen varauksen hallinnointia varten. Tässä tapauksessa kerromme sinulle kaikki tietyn varauksen hallinnointiin tarvittavat tiedot.
3.5.2 Muistutamme, että jokaisella lentoyhtiöllä on omat e-lippuja koskevat sääntönsä ja menetelmänsä. Suosittelemmekin Sinua tarkistamaan nämä määräykset ennen saapumista lentoasemalle. JOKA TAPAUKSESSA SUOSITTELEMME, ETTÄ TULOSTAT AINA KOPION VAHVISTUSSÄHKÖPOSTISTASI, JOKA SISÄLTÄÄ LENTOJESI VARAUSVAHVISTUKSEN NUMERON, VAIKKA KAIKKI LENTOYHTIÖT EIVÄTKÄÄN HALUA NÄHDÄ SITÄ. Opodo ei ole vastuussa siitä, että asiakkaat eivät noudata kunkin lentoyhtiön e-lippuja koskevia menetelmiä ja sääntöjä. Jotkut lentoyhtiöt veloittavat ylimääräisiä maksuja, jos et tulosta tarkastuskorttiasi ja esitä sitä lentoasemalla. Opodo suosittelee lukemaan kaikki varausvahvistussähköpostin tiedot. Sinun on ehkä tehtävä uusi lähtöselvitys ja tulostettava tarkastuskorttisi uudelleen, jos lentojesi tai matkustajien tiedot muuttuvat. Opodo ei ole vastuussa tapahtumista, jotka aiheutuvat siitä, että asiakkaat eivät huomioi näitä lentoyhtiöiden vaatimuksia.
3.5.3 Opodo olettaa, että antamasi tiedot ovat oikeita ja tarkkoja. Siksi Opodo ei ole vastuussa siitä, että e-lippusi ei saavu sähköpostiisi virheellisen sähköpostiosoitteen vuoksi tai että se menee roskapostikansioon. Sinun on ilmoitettava meille välittömästi, jos sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu. Sinun on tarkistettava myös, että passissasi näkyvä nimi on sama kuin varausvahvistuksessasi mainittu nimi.
3.5.4 Poikkeuksellisissa tilanteissa, kuten Opodon hallinnassa olemattomien myyntirajoitusten vuoksi Opodo ei ehkä pysty toimittamaan tilaustasi lentoyhtiölle. Jos näin tapahtuu, yritämme ilmoittaa Sinulle asiasta neljänkymmenenkahdeksan (48) tunnin kuluessa ja myöntää Sinulle hyvityksen tai tarjota vaihtoehtoisen lennon.
4.1 Eurooppalaisen direktiivin 95/46/EU ja siihen liittyvän lainsäädännön mukaan ilmoitamme, että henkilökohtaiset tietosi tallennetaan Opodon omistamiin automatisoituihin tiedostoihin. Tietoja käsitellään tilauksesi ja siihen liittyvän maksun hallinnoimiseen sekä mainonnan, alennuksien ja muihin vastaaviin tai samanlaisiin tuotteisiin tai palveluihin liittyvien kaupallisten suositusten lähettämiseen sekä myös tutkimuksien ja tilastojen tekemiseen ja markkinatrendien analysoimiseen.
4.2 Sinulla on oikeus nähdä, korjata ja peruuttaa henkilötietosi ja vastustaa niiden käyttöä lähettämällä kirjallinen pyyntö Opodolle. Voit toteuttaa yllä mainittuja oikeuksiasi myös verkossa Alustan kautta.
4.3 Yllä mainittujen seikkojen lisäksi ilmoitamme, että kun ostat tuotteita tai palveluita Alustallamme, meidän on toimitettava henkilökohtaiset tietosi (1) asiaankuuluville matkanjärjestäjille (lentoyhtiöt, hotellit jne.), jotka käyttävät niitä vain pyytämiesi tuotteiden ja/tai palveluiden tarjoamiseksi sinulle sovellettavissa laeissa määritettyjen ehtojen mukaisesti, (2) Espanjan hallitukselle (Ministerio de Fomento), jos olet espanjalainen ja asut Baleaareilla tai Kanarian saarilla tai Ceutan tai Melillan autonomisissa kaupungeissa ja olet valinnut Asukasalennus-vaihtoehdon yhden tai useamman lentolipun varausprosessin aikana Espanjan lain 1/2014, tullut voimaan 24.1., mukaisesti (Real Decreto-Ley 1/2014, de 24 de Enero, de reforma en materia de infraestructuras y transporte y otras medidas económicas, por el que se modifica el régimen de justificación de la residencia para el descuento del billete aéreo), (3) AON MARKETING DIRECTO, SAU:lle, jos olet hankkinut matkavakuutuksen. Tässä tapauksessa ilmoitamme, että Opodo toimii yksikön ulkoisena edustajana, jonka toimikelpoinen vakuutusviranomainen D.G.S. on rekisteröinyt numerolla AJ0061 ja jolla on riittävä maksukyky ja ammattimainen vastuuvakuutuskäytäntö Espanjan vakuutuksen välittämistä koskevan lain 26/2006 (astunut voimaan 17.7.) mukaisesti, ja (4) eDreams ODIGEO -konsernin yrityksille (www.edreamsodigeo.com), jotka tarjoavat Opodolle hallinnollisia ja/tai teknologisia yrityksen sisäisiä palveluita, jotka liittyvät tietojen käsittelyyn vain niihin tarkoituksiin, joihin ne on kerätty, ja varmistaen kaikkien sovellettavissa laeissa määritettävien ehtojen täyttymisen.
4.4 Kun hyväksyt tämän Tietosuojakäytännön, hyväksyt tietojesi käsittelyn yllä mainitulla tavalla, sijaitseepa tietojen käsittelijä missä maassa tahansa.
5.1 Opodo ilmoittaa, että tämä alusta hyväksyy evästeiden käytön.
5.2 Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka alusta tallentaa tietokoneellesi, kun käyt alustalla. Se tallentaa tiedot, jotka selaimesi palauttaa alustalle, kun käyt sivustolla tulevaisuudessa tai kun siirryt sivuston sivulta toiselle. Joitakin evästeitä tarvitaan, jotta voit käyttää alustaa oikein. Niiden avulla muistetaan tiedot, jotka olet jo antanut, kuten valitsemasi lennot tai sisäänkirjautumisesi. Muiden evästeiden avulla voidaan tallentaa selaus- ja varaustoimintoja, joiden avulla laaditaan analyysitietoja alustan käytöstä tai näytetään sinulle erilaisia mainoksia kiinnostuksiesi perusteella.
5.3 Evästeasetukset on määritettävä jokaiselle selaimelle (Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox ja Safari). Käytettävissä on yleensä useita tapoja hallinnoida evästeitä. Esimerkkejä: evästeiden ottaminen käyttöön tai pois käytöstä, selaimelle jo tallennettujen evästeiden poistaminen, tiettyjen alustojen evästeiden tallentamisen estäminen tietokoneella tai kolmannen osapuolen evästeiden estäminen (jos toinen alusta tallentaa tietokoneellesi evästeitä selatessasi yhtä alustaa).
5.4 Alla olevien linkkien avulla saat lisätietoja evästeiden hallinnasta kussakin yleisimmässä selaimessa:
Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/fi-fi/windows-10-microsoft-edge-and-privacy
Google Chrome: https://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=enGB&answer=95647&p=cpn_cookies
Firefox: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=fi&p=cpn_cookies
Safari: https://support.apple.com/fi-fi
Lisäksi tarjoamme helpon mahdollisuuden hallinnoida evästeitä tai poistaa ne yhdessä paikassa. Käytä seuraavaa linkkiä: http://youronlinechoices.com.
5.5 Alustallamme käytetään ennen kaikkea seuraavia evästeitä:
5.6 Jos haluat saada lisätietoja tai kertoa meille mielipiteesi evästeiden käytöstä alustallamme, ota meihin yhteyttä Usein kysytyt kysymykset.
6.1 Kaikki tämän Alustan sisällöt (esimerkiksi tavaramerkit, tekstit, grafiikat, logot, painikekuvakkeet, kuvat, äänitiedostot ja ohjelmisto) ovat Opodon tai sen sisällöntarjoajien omistamia ja niitä suojaavat kansalliset ja kansainväliset teollisoikeuslait ja aineetonta omaisuutta koskevat lait. Kaiken Opodon Alustalla olevan sisällön kokoonpano (jonka osia ovat kokoelma, järjestely ja kokonaisuus) on Opodon yksinomaisuutta, jota suojaavat kansalliset ja kansainväliset teollisoikeuslait ja aineetonta omaisuutta koskevat lait. Kaikkia Opodon Alustalla käytettyjä tai sen ohjelmistotoimittajille kuuluvia ohjelmistoja suojaavat kansalliset ja kansainväliset teollisuusoikeuslait ja aineetonta omaisuutta koskevat lait.
6.2 Alustan sisällön kaikenlainen muu käyttö on tiukasti kiellettyä, mukaan lukien sen kokonainen tai osittainen toistaminen, muuttaminen, jakelu, siirto, myöhempi julkaiseminen, esittäminen ja/tai jäljentäminen. Erityisesti Alustalla olevien kuvien käyttäminen Alustan ulkopuolella on tiukasti kielletty ilman Opodon ja/tai sen toimittajien nimenomaista suostumusta.
6.3 Opodo ja muut Opodon tuotenimet, palvelut, grafiikat ja logot ovat kansainvälisesti rekisteröityjä tavaramerkkejä. Tässä asiakirjassa mainitut muiden tuotteiden, palveluiden ja yritysten nimet voivat olla kulloisenkin omistajansa rekisteröityjä tavaramerkkejä.
Paitsi silloin, kun toimimme matkanjärjestäjänä valmismatkojen myynnissä, jolloin sovelletaan näiden käyttöehtojen liitteessä 2 olevia erityisehtoja.Emme anna mitään vakuutuksia tai takuita siitä, että alustan sisältämät tiedot, ohjelmistot, tuotteet ja palvelut soveltuvat mihinkään tarkoitukseen, ja niihin voi sisältyä epätarkkuuksia tai virheitä. Erityisesti. Emme anna mitään vakuutusta matkatoimittajien tarjoamien palvelujen laadusta edellyttäen, että tällaiset palveluja tarjoavat matkatoimittajat ovat itsenäisiä toimeksisaajia ja me suoritamme toimintamme ainoastaan sinun edustajanasi. Näin ollen emme ole vastuussa mistään teosta, virheestä, laiminlyönnistä, edustuksesta, takuusta, rikkomuksesta tai laiminlyönnistä minkään matkatoimittajan toimesta tai mistään henkilövahingosta, kuolemasta, omaisuusvahingosta tai muusta siitä johtuvasta vahingosta tai kuluista, eikä se ole vastuussa eikä palauta mitään, jos kyseessä on viivästys, peruutus, ylivaraus, lakko, ylivoimainen este tai muu tilanne, joka ei ole sen suoranaisen määräysvallan ulkopuolella.
8.1 Tämä Alusta voi sisältää linkkejä muille alustoille, joita Opodo ei hallinnoi. Ne on tarkoitettu vain mainontatarkoituksiin. Opodo ei valvo näiden alustojen sisältöä eikä ole vastuussa siitä.
8.2 Muille alustoille ohjaavien linkkien käyttäminen ei tarkoita, että Opodo mainostaisi, suosittelisi, takaisi tai hyväksyisi nämä sivustot. Näitä linkkejä käytetään vain tiedotustarkoituksiin ilman sisällön, omistajuuden, palvelujen tai tarjottujen tuotteiden arviointia.
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää tai valitettavaa varauksestasi ennen lähtöä. Jos sinulla on Matkantarjoajan toimittamiin palveluihin liittyvä valitus, tee valitus tai reklamaatio ennen paluutasi.
Opodo voi täydentää tai päivittää näitä Ehtoja milloin tahansa ilman etukäteisilmoitusta. Näiden Ehtojen ajantasainen versio näkyy Alustalla, kun kyseiset muutokset tulevat voimaan. Tarkista ajantasaiset Ehdot aina, kun teet varauksen tällä Alustalla.
Sinua koskevat oikeudet EU-alueella on määritetty EU:n asetuksessa (EY) N:o 261/2004. Asetuksen mukaan lentoyhtiö on yksinään vastuussa matkustajan oikeuksien toteutumisesta ja siitä, että lentoyhtiö opastaa matkustajaa, vaikka matka olisi varattu matkanjärjestäjän kautta. Huomaa, että kun varaat lentolippuja, kuljetussopimus syntyy Sinun ja lentoyhtiön välille, ja sitä koskevat lentoyhtiön ehdot. Opodo toimii vain myynnin välittäjänä Sinun edustajanasi ja veloittaa Sinulta palvelumaksun tästä välityksestä.
On TÄRKEÄÄ, että tarkistat lentoyhtiösi ehdot, koska lentolippua ei välttämättä voi muuttaa tai hyvittää. Lisäksi lentoyhtiöt voivat veloittaa maksun lisäpalveluista, kuten kirjattavista matkatavaroista, lentoaseman lähtöselvityksestä, istumapaikkatoiveesta, lennon aikaisesta viihteestä, ruoista, juomista ja välipaloista jne. Näistä lisäpalveluista veloitettavat maksut eivät kuulu lennon hintaan, ellei toisin mainita muualla, ja ne on maksettava suoraan lentoyhtiölle. Huomaa, että jos lentoosi kuuluu useampi kuin yksi reitti, jokaista reittiä voivat koskea eri säännöt (esim. matkatavarakiintiöt, viisumivaatimukset jne.). Tämä voi pitää paikkansa myös silloin, kun reiteistä vastaa sama lentoyhtiö, mutta toinen reitti on kansainvälinen ja toinen kotimainen.
On erityisesti TÄRKEÄÄ tarkistaa seuraavat seikat:
Yhdensuuntaisten lentojen yhdistäminen meno-paluulennoiksi
Joissakin tapauksissa yhdistelemme saman tai eri lentoyhtiöiden yhdensuuntaisia lentoja erityisten meno-paluuhintojen tarjoamiseksi. Tämä tarkoittaa, että Sinulla on kaksi erillistä varausta (yksi lähtevälle lennolle ja toinen paluulennolle), ja kullakin varauksella on omat lippuhintasääntönsä. Jos sinun on peruutettava toinen lento, voit silti pitää toisen. Toiselle lennolle tehtävät peruutukset, aikataulumuutokset tai muut muutokset eivät vaikuta toiseen lentoon, ja toisen lennon lippuhintasäännöt ovat edelleen voimassa. Jos esimerkiksi peruutat toisen lennoista, toisella lentoyhtiöllä ei ole velvollisuutta hyvittää matkan toista osaa tai tarjota sinulle matkasuunnitelman muutosta. Sinulle voi aiheutua kustannuksia, jos sinun on tehtävä muutoksia toiseen lentoon.
Halpalentoyhtiöiden lennot
Jos valitset halpalentoyhtiön lennon, tarkista lippuhintaa koskevat säännöt tarkasti. Tarkista erityisesti mahdollisten lisäpalveluiden tarjonta, jos ne eivät sisälly lentolipun hintaan. Huomaa, että lentosi voi lähteä pienemmältä, alueelliselta ja/tai toissijaiselta lentoasemalta. Lentoasema näkyy aina ennen ostamista lentotiedoissa.
Alennukset Kanariansaarten, Baleaarien, Ceutan ja Melillan asukkaille
Espanjalaiset Kanariansaarten, Baleaarien, Ceutan ja Melillan asukkaat ovat oikeutettuja saamaan alennuksen tai bonuksen, kun heidän lentonsa lähtöpiste tai kohde on heidän asuinmaansa, ja jos lippuhinnassa hyväksytään tämä. Heidän perheenjäsenensä voivat myös saada alennuksen maista, jotka ovat asuinpaikkaoikeuksien edunsaajia. Kolmansien maiden kansalaiset, jotka ovat näiden alueiden pitkäaikaisia asukkaita ja voivat osoittaa asuinpaikkansa edellä mainituissa kaupungeissa ja kunnissa, voivat myös saada alennuksen. Näiden kansalaisten on todistettava asuinpaikkansa esittämällä voimassa oleva asuinpaikkasertifikaatti ja NIE-numeronsa (ulkomaalainen henkilötunnus).
Jos matkustaja haluaa saada tämän alennuksen, hänen on esitettävä voimassa oleva asuinpaikkatodistus lentoasemalla. Tätä varten matkustajien on esitettävä jokin seuraavista henkilöllisyystodistuksista (voimassa oleva):
Huomaa, että kansallista henkilökorttia (DNI) voi käyttää vain henkilöllisyystodistuksena, mutta ei asuinpaikkatodistuksena (vaikka sitä olisi käytetty henkilöllisyystodistuksena varausprosessin aikana). Jos matkustaja ei esitä voimassa olevaa asuinpaikkatodistusta, lentoyhtiö voi estää koneeseen nousun.
Varmista varausprosessin aikana, että olet valinnut Vakinaisten asukkaiden alennuksen oikeasta osiosta. Jos haluat hyödyntää tätä alennusta, mutta sitä ei vähennetä automaattisesti varausprosessin aikana, suosittelemme, että et varaa lentoja verkossa vaan teet varauksen puhelimitse asiakaspalvelussamme: 902 887 107.
Espanjalainen suurperhealennus
Jos olet espanjalainen suurperheen jäsen ja Sinulla on virallinen asiakirja todistuksena tästä, voit hyödyntää tämän alennuksen, kun lentosi lähtöpiste ja kohde on Espanjan alueella. Alennusta ei vähennetä automaattisesti. Jos haluat hyödyntää sitä, suosittelemme, että et tee varausta verkossa vaan teet varauksen puhelimitse asiakaspalvelussamme.
Matkapaketti on ennalta sovittu lomapaketti, jossa yhdistyy vähintään kaksi seuraavista matkapalveluista: a) kuljetus b) majoitus tai c) muu matkailupalvelu, joka ei ole kuljetuksen tai majoituksen oheispalvelu ja joka muodostaa merkittävän osan varauksestasi, ja me myymme nämä kaksi tai useampia osatekijöitä sinulle kokonaisuutena samanaikaisesti hintaan, joka sisältää kaikki osatekijät, ja maksu suoritetaan kokonaisuudessaan meille.
Jos olet asiakas jossakin Euroopan unionin maassa ja hankit matkapaketin tällä verkkosivustolla, sinulle tarjottu kahden tai useamman matkapalvelun yhdistelmä on direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitettu matkapaketti. Näin ollen näitä erityisehtoja sovelletaan, ja sinulla on näin ollen kaikki oikeudet, joita sovelletaan matkapaketteihin EU:n puitteissa.
Jos et ole asiakas jossakin Euroopan unionin maassa ja hankit matkapaketin tältä verkkosivustolta, sovelletaan näissä käyttö- ja toimitusehdoissa esitettyjä ehtoja, ellei tämä ole vastoin pakollista paikallista lainsäädäntöä. Tällaisessa tapauksessa mikään varattujen tuotteiden yhdistelmä ei muodosta matkapakettia, ja sopimuksesi tehdään asianomaisen kolmannen osapuolen toimittajan (toimittajien) kanssa.
Tarjoamme myös lähteviä linkkejä tai mikrosivustoja kolmansien osapuolten sivustoille, jotta pääset käyttämään matkatuotteiden ja -palveluiden suurta tarjontaa (esim. hotellit, autojen vuokraus, lomapaketit, risteilyt). Tuotteet voivat olla kolmansien osapuolten tai Opodon tuotemerkkejä (Kolmansien osapuolten sivustot).
Molemmissa tapauksissa, kun napsautat Kolmansien osapuolten sivustoja, poistut Alustaltamme. Sen jälkeen nämä Ehdot eivät enää ole voimassa, vaan sivustolla noudatetaan kolmansien osapuolten ehtoja. Jos ostat tuotteita tai palveluita Kolmansien osapuolten sivustoilta, Opodo ei toimi edustajanasi.